Suomen Mäyräkoiraliiton syysliittokokous pidettiin lauantaina 21. helmikuuta Tampereen Normaalikoululla. Kokouksessa valittiin liitolle uusi puheenjohtaja, Janakkalassa asuva Rauno Koskinen. Lisäksi kolmivuotisiin hallituspesteihin äänestettiin Elina Vaittinen Lahdesta, Perttu Ståhlberg Helsingistä ja Mikko Lappalainen Karttulasta.

Syysliittokokouksessa oli paikalla 73 Suomen Mäyräkoiraliiton jäsentä. Valtakirjojen myötä kokouksen kokonaisäänimäärä kipusi kuitenkin yli 500 äänen.

Kokouksessa, äänetysten jälkeen, liiton henkilöjäsenmaksu vuodelle 2015 nousi 1 eurolla eli on nyt 26 €. Nuoriso- ja perhejäsenen jäsenmaksu säilyy ennallaan. Hallituksen sääntömuutosesitys koskien 1 tilintarkastajan ja 1 toiminnantarkastajan valintaa 2 tilintarkastajan sijaan hyväksyttin ja sääntömuutos tuli voimaan heti. Toiminnantarkastajaksi oli ehdolla kaksi henkilöä Timo Hänninen ja Minna Männistö. Äänestyksen jälkeen valituksi tuli Timo Hänninen ja hänen varahenkilöksi valittiin Tuovi Henttu.

Hallituksen esityksistä mm. seuraavat hyväksyttiin: sääntöjen kohta 19§ säilyy ennallaan, mäyräkoirien PEVISA-ohjelma jatkuu ennallaan vuoden 2016 loppuun saakka. Mäyräkoiraliiton JTO:ta aletaan päivittämään siten, että se voidaan esitellä jäsenistölle viimeistään keväällä 2016, esitellään Kennelliitolle Kennelliiton antamien ohjeiden mukaisessa aikataulussa tämän jälkeen ja tulee voimaan viimeistään vuoden 2017 alusta alkaen. Lisäksi hyväksyttiin myös hallituksen esitys, jonka mukaan ennen 1.6.2013 selkäkuvattujen mäyräkoirien tulokset palautetaan liiton intenet-sivuille ilman erikseen pyydettävää / saatavaa lupaa.

Jäsenaloitteena esitetty Rotumestaruus mejäkokeen sääntömuutos hyväksyttiin kokouksessa äänestyksen jälkeen.

Kokouksen pöytäkirja julkaistaan liiton intenet-sivuilla tarkistusten jälkeen.

Lue myös: Syysliittokokous kutsu 21.2.2015 - Jäsenistön aloitteita runsaasti käsiteltävä