Mervi Nordqvist on eronnut Suomen Mäyräkoiraliiton hallituksesta 27.8.2014.
Mäyräkoiraliiton sääntöjen mukaan hallitus on päätösvaltainen, kun puheenjohtajan tai hänen estyneenä ollessaan varapuheenjohtajan lisäksi on paikalla viisi muuta hallituksen jäsentä. Kun hallitus koostuu puheenjohtajasta ja yhdeksästä muusta jäsenestä, joista nyt viisi on eronnut (Katariina Pyyppönen, Taia Kiiskilä, Saila Skyttä, Outi Renko ja Mervi Nordqvist), eivät jäljelläolevat hallituksen jäsenet enää voi pitää päätösvaltaista kokousta. Jäljelläolevat hallituksen jäsenet eivät siis voi enää tehdä päätöksiä liiton asioista, eivät myöskään kutsua liittokokousta koolle. Kokouksen koollekutsumisen oikeuttaminen on haettava Aluehallintovirastosta: https://www.avi.fi/web/avi/yhteison-kokouksen-koollekutsumisen-oikeuttaminen

AVI:in on oltu yhteydessä, ja olemme kokoamassa saamiemme ohjeiden mukaisia liitteitä ja itse hakemusta. Saamamme suullisen tiedon mukaan AVI valtuuttaa yhdistyksen järjestämään ylimääräisen liittokokouksen, jonka ainoana asiana tulee olemaan hallituksen täydentäminen. Kokouksen pitoaika riippuu siitä, kuinka nopeasti saamme AVI:n päätöksen, ja sen jälkeen varattua kokouspaikan Helsingistä, ylimääräinen kokous tulee pitää yhdistyksen kotipaikkakunnalla. Ylimääräisen kokouksen kokouskutsun tulee olla jäsenillä 2 viikkoa ennen kokousta.

Päätösvaltainen hallitus kutsuu koolle syysliittokokouksen, todennäköisesti normaaliaikaa selvästi myöhemmin. Tässä kokouksessa tullaan käsittelemään normaalit syysliittokokousasiat, PEVISA-asia ja joukko aloitteita.

Tilanne vaikuttaa lehden ilmestymisaikatauluun, päätöksenteon viivästymiseen sekä tietysti myös liiton talouteen.

Terveisin Seppo Saari, Ulla Kamila, Inari Kuisma, Sini Leino, Riikka Simola