SML:n kevätliittokokous pidettiin 23.04.16 Lappeenrannassa Joutsenon opistolla. Paikalla oli 40 jäsentä, joilla oli käytössään 92 yhdistysääntä ja 151 henkilövaltakirjaa. Kokouksessa käsiteltiin sääntöjen määrämät asiat. Toimintakertomus 2015, tilinpäätös 2015 hyväksyttiin ja hallitukselle myönnettiin vastuuvapaus. Kokouksessa oli lisäksi käsittelyssä Mäyräkoirien jalostuksentavoiteohjelmat v. 2017-2021 ja PEVISA-ohjelma v. 2017 -2021. JTO hyväksyttiin kokouksessa esitetyin muutoksin ja PEVISA hyväksyttiin hallituksen esityksen mukaisena.

Jalostustoimikunta haluaa kiittää kaikkia JTO:n laatimisessa auttaneita ja kannustaneita! Toimikunta haluaa kiittää myös saamistaan kommenteista, jotka ovat auttaneet ohjelman laadinnassa ja stilisoinnissa.

JTO-esitykseen tehdyt muutokset ja lopullinen versio kustakin kuudesta JTO:sta tulevat SML:n kotisivuille luettavaksi kunhan muutokset saadaan päivitettyä. Seuraavaksi ohjelmat ja PEVISA menevät Kennelliiton käsiteltäviksi ja Kennelliiton hyväksyttyä ne, astuvat ne voimaan 1.1.2017.