Lyhytkarvainen mäyräkoira

FI KVA-A FI KVA-J FI KVA-L FI KVA-M FI JVA Hännänhuipun Sata Salamaa

valittiin vuoden eräkoiraksi 2022!

Hännänhuipun Sata SalamaaOmistaja Harri Huunonen, "Tico" ja kasvattaja Hanna Taka-Sihvola

Kennelliiton valinta vuoden eräkoiraksi 2022 julkistettiin 12.6.22 Riihimäen erämessuilla. Kutsumanimellä Tico tunnettu 5-vuotias mäyräkoirauros on erinomainen esimerkki mäyräkoiran monipuolisista käyttöominaisuuksista, sillä sen taipumuksia on todennettu kokeissa viiden käyttöpuolen valionarvon verran: Tico on käyttövalio niin ajosta, luolakoirien taipumuskokeesta kuin luolametsästyskokeestakin, lisäksi se on jäljestänyt itsensä niin jälkivalioksi kuin käyttövalioksi vahingoittuneen hirvieläimen jäljestämiskokeesta. Näyttelyistä monitaitoisella metsästyskoiralla on serti, mikä kertoo siitä, että mäyräkoirissa rodunomaisuus voi edelleen yhdistyä samassa koirassa niin käyttöpuolen kuin ulkonäönkin osalta.

Lämpimät Onnittelut Ticolle, omistajille ja kasvattajalle!

Mäyräkoiraliitto

Taltiointi palkintojenjaosta

Tarinaa Ticosta

Omistajan ja kasvattajan haastattelu