Suomen Mäyräkoiraliitto on tukenut mäyräkoirien selkäterveyden edistämistä maksamalla virallisen selkäkuvauksen lausuntopalkkion.

Kennelliiton ilmoitettua mm. selkäkuvauksen lausuntopalkkioiden 20 % alennuksesta jäsenilleen vuosien 2023 ja 2024 ajaksi Mäyräkoiraliitto on päättänyt vastaavasti alentaa lausuntopalkkiotukeaan 50 eurosta 40 euroon 1.3.2023 alkaen. Mäyräkoiraliiton tuki on sama riippumatta siitä, onko lausuntopalkkiosta saatu Kennelliiton jäsenalennus vai ei.

28.2.2023 mennessä kuvatuista voi hakea kuvaustukea entisen tukisumman mukaan 31.3.2023 asti. Tämän jälkeen kuvaustukea maksetaan Mäyräkoiraliiton jäsenten koirille 40 euroa/koira riippumatta kuvausajankohdasta.