Tämä vuoden SM-MEJÄ-2017 -koe järjestettiin 23.-24.9. Ilmajoella spanielien toimesta. Kokeen järjestäjinä toimivat Spanieliliitto ry ja Lakeuden spanielit ry.

Karsintapäivän kokeessa pääsi taitonsa näyttämään peräti viisi mäyräkoiraa.

Kymenläänin kennelpiiri:  karkeakarvainen kääpiömäyräkoira narttu, FI JVA Pelizar Primadonna, omistaja Petra Hynninen, Lappeenranta -> karsintakoe  VOI1/48p

Pohjois-Karjalan kennelpiiri: pitkäkarvainen kääpiömäyräkoira uros, FI JVA Caelestis Qenehelo, omistajat Sari ja Petri Ikonen, Joensuu -> karsintakoe VOI0/0p

Lapin kennelpiiri: lyhytkarvainen mäyräkoira narttu FI SE NO POHJ JVA Taxiaseman Tupasvilla, omistajat Marika Ahola ja Mika Anglé, Rovaniemi -> karsintakoe VOI1/48p

Pohjois-Savon kennelpiiri: pitkäkarvainen mäyräkoira uros FI KVA-J FI MVA FI JVA Salamantelin Eddie Express, omistaja Ulla Ruotsalainen, Siilinjärvi -> karsintakoe VOI1/48p

Vaasan kennelpiiri: lyhytkarvainen mäyräkoira narttu FI SE MVA FI SE JVA FI KVA-L FI KVA-J Keskimaan Yavanna, omistaja Inari Kuisma, Pietarsaari -> karsintakoe  VOI1/47,5p

Kuten arvokokeeseen kuuluu, oli karsintapäivän taso kova ja seuraavan päivän finaaliin tarvittiin tänä vuonna vähintään 48 pistettä karsintakokeesta.  Kolme mäyräkoiraa oli tässä joukossa ja kaksi heistä sai paikan finaalikokeessa: pitkäkarvainen mäyräkoira uros FI KVA-J MVA FI JVA Salamantelin Eddie Express, Edi ja karkeakarvainen kääpiömäyräkoira narttu, FI JVA Pelizar Primadonna, Luru.

SM-MEJÄ finaalikokeessa Edi & Ulla saivat tuloksen VOI0/0p (7. sija) ja Luru & Petra tuloksen VOI2/32p (6. sija). Luru ja Petra saivat mukaansa SM-MEJÄ finaalikokeessa jaettavan Mäyräkoiraliiton kiertopalkinnon, joka annetaan finaalissa parhaiten sijoittuneelle mäyräkoiralle.

Lisätietoja ja tulokset kokonaisuudessaan: http://mejasm2017.suntuubi.com/