Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n PIKA-toimikunta on siirtänyt alkujaan kevääksi 2017 suunnittelun PIKA ylituomarikurssin syksyyn 2017 hakijoiden vähyyden vuoksi.

PIKA ylituomarikurssi 30.9.-1.10.2017, Hollola

Kurssin järjestää Suomen Mäyräkoiraliitto ry

Kurssipaikalle voi saapua jo pe 29.9. Koulutus tapahtuu la 30.9. ja su 1.10.

Kurssin hinta 120 €. Maksutiedot lähetetään hakijoille, jotka on hyväksytty kurssille.

Kurssi järjestetään, mikäli hyväksyttyjä hakijoita on vähintään 4. Kurssilla otetaan enintään 8 kurssilaista.

Tuomarikoulutuksessa noudatetaan Kennelliiton ohjetta Palkinto- ja Ylituomareiden koulutus ja pätevöiminen sekä toiminta-ohjetta.

Lisäksi asetetaan koulukseen osallistuville seuraavat vaatimukset:

• suorittanut ylituomarikurssi 1:n (enintään 2 v. vanha) tai ennestään jo jonkin muun koelajin ylituomari
  • täytettävät Suomen Kennelliiton sekä Suomen Mäyräkoiraliiton asettamat jäsenyysvaatimukset (oltava SKL jäsen sekä Suomen Mäyräkoiraliiton jäsen)
  • Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n jäsenyhdistyksen suositus
  • iältään vähintään 18 v.
  • on toiminut PIKA-kokeessa koiran ohjaajana vähintään 3 krt (kopiot koepöytäkirjoista hakemuksen liitteeksi)
  • yleistä luottamusta nauttiva, luonteensa ja arvostelukykynsä puolesta ylituomaritehtävään sopiva
  • riittävä fyysinen kunto ja henkiset ominaisuudet kyseiseen tehtävään
  • hyvä suullinen ja kirjallinen esitystaito ja hänen on pystyttävä koetuomareiden ja koetoimihenkilöiden koulutukseen

Valinnassa otetaan huomioon hakijan mäyräkoiraharrastuksen laajuus ja harrastuskokemus, alueellinen tuomaritarve sekä muut vaatimuksiin liittyvät seikat. Mikäli yhdistys suosittelee useampaa henkilöä tuomarikurssille, tulee puoltojärjestys mainita.

Hakijan tulee toimittaa vapaamuotoinen hakemus liitteineen:

• kopio ylituomarikurssi 1:n suorittamisesta tai ylituomarinumero
  • harrastus cv
  • jäsenyhdistyksen suositus
  • kopiot koepöytäkirjoista, joissa hakija on ollut koiran ohjaajana

Vaatimusten tulee olla täytetty ennen kuin hakuaika kurssille umpeutuu, poikkeuksena ylituomari 1, joka tulee olla suoritettuna ennen PIKA-ylituomarikurssin alkua.

Ilmoittautumiset tarvittavine liitteineen toimitetaan viimeistään 1.9.2017 mennessä, ensisijaisesti s-postilla tai vaihtoehtoisesti postitse. Aikaisemmin hakemuksensa hyväksytysti laittaneiden / vaatimukset täyttäneiden hakijoiden ei tarvitse toimittaa uutta hakemusta. Varmista, että lähetettävien materiaalien teksti on selkeästi luettavissa ja sähköiset liitteet ovat yleisessä PDF-muodossa.

Hakemukset toimitetaan Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Tai postitse
Karoliina Viitamäki
Linjatie 7
15560 Nastola

Tiedustelut sähköpostitse edellä mainittuihin osoitteisiin. PIKA-toimikunta ei vastaa kadonneista posteista.

HUOM!!!!

Keväällä 2017 järjestetään vielä yksi ylituomari 1-kurssi. Kurssi järjestetään Joensuussa 6.5.2017. Viimeinen ilmoittautumispäivä kurssille on jo 24.4.2017 eli nopeasti toimimalla kurssille ehtii vielä. Lisätietoja Kennelliiton tapahtumakalenterista.