smartphone

Liittokokouksessa 7.4.2024 Kauniaisissa on mahdollisuus sähköiseen äänestykseen.

Riihimäen Erämessuilla 7.-9.6.2024 palkitaan Vuoden Eräkoira. Suomen Mäyräkoiraliitolla on mahdollisuus esittää ehdokasta kyseiseen kilpailuun.

Kokousaika: 28.2.2024

Lue pöytäkirja: pdfSML 5/2024 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Kokousaika: 28.2.2024

Lue pöytäkirja: pdfSML 4/2024 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Vuoden 2024 jäsenmaksujen eräpäivä oli 12.2.2024. Jäsenmaksut on lähetetty kaikille ensisijaisesti sähköpostitse, mutta osalle myös postitse, mikäli valittuna on kirjetoimitus.

Löydät jäsenmaksulaskun SML:n jäsenpalvelusta jasentieto.mayrakoiraliitto.fi. Tämä on hyvä muistaa, jos lähettämämme lasku ei jostain syystä ole tavoittanut sinua. Kirjautuminen tapahtuu sähköpostiosoitteella. Mikäli et pääse kirjautumaan etkä saa tilattua uutta salasanaa sähköpostiosoitteeseesi, ole yhteydessä jäsensihteeriin Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., jotta hän voi lisätä toimivan sähköpostiosoitteen tietoihisi. Kaikilla jäsenillä on jäsenpalvelun tunnukset olemassa, älä siis rekisteröidy uudelleen.

Käytäthän laskulla olevaa viitettä!

EK_X

Kymmenes erikoiskantakirja on, toisin kuin aiemmin, julkaistu nyt sähköisenä versiona Mäykkynet-palvelussa. Erikoiskantakirjaan pääsevät tietyt minimivaatimukset täyttävät mäyräkoirat. Kukin koira voi päästä vain yhteen Erikoiskantakirjaan. Verkkoversioon on lisätty haku- ja suodatustoiminnallisuuksia. Erikoiskantakirjasta pystyt hakemaan esimerkiksi koirat rotumuunnoksittain, joilla on näyttelytulos ERI, koira on ajovalio sekä sillä on MEJÄ:stä VOI1-tulos. Tarkempaa tietoa Erikoiskantakirjasta löytyy täältä

Mäyräkoiraliiton hallitus on päättänyt muuttaa risteytyspoikkeusluvan ehtoja selkäterveyden edistämistä tukevaan suuntaan. Vuoden 2024 ajan poikkeusluvan ehtoihin kuuluu selkäkuvausvaatimus ainakin toiselle vanhemmalle, lisäksi yhdistelmän osalta on vaatimuksia selkäkuvaustuloksen suhteen.

Kokousaika: 15.2.2024

Lue pöytäkirja: pdfSML 3/2024 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Ensi kesänä Ruotsissa järjestetään Pohjoismainen jäljestysmaaottelu.
Voimassa olevien valintakriteerien perusteella Suomen joukkueeseen valittiin seuraavat koirakot:

pkkan FI43514/16 Shamity Shaman's Aamuöinen Taikakuu, om. Marjo Björkbacka
lkku FI30749/18 Taxstorm Get Rhythm, om. Markku Mikkonen
kku FI40912/17 Isagrove’s Hurriganes, om. Sirpa Savolainen

Kokousaika: 1.2.2024

Lue pöytäkirja: pdfSML 2/2024 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Vuoden ensimmäinen jalostustarkastus pidettiin tammikuussa Seinäjoella. Osallistujat olivat tällä kertaa vain lyhyt- ja karkeakarvaisia normaalikokoisia.

Tarkastajina toimivat Tapani Pukkila ja Leena Vatanen. Koirakohtaiset tarkastuskertomukset löytyvät täältä.

Kokousaika: 11.1.2024
Kokouspaikka: Sähköpostikokous

Lue pöytäkirja: pdfSML 1/2024 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Vuoden 2024 jäsenmaksut laskutetaan tammikuussa ja niiden eräpäivä on 12.2.2024. Jäsenmaksulaskut lähetetään ensisijaisesti sähköpostitse.

Viime vuonna selkäkuvattiin ennätysmäärä mäyräkoiria, yli 250 koiraa sai välilevysairauden sairastumisriskiä ennustavan IDD-tuloksen. Myös välilevysairauden riskiä lisäävän CDDY-retrogeenin testaukset pääsivät vauhtiin.

Kokousaika: 19.12.2023
Kokouspaikka: Sähköpostikokous

Lue pöytäkirja: pdfSML 23/2023 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Etelä-Pohjanmaan Mäyräkoirakerho järjestää jalostustarkastuksen 20.1.2024 Seinäjoen Ravikeskuksessa.
Osoite on Ravitie 9, 60120 Seinäjoki.
Tuomarina toimii Marjo Nygård. Mukaan mahtuu enintään 20 koiraa. Tarkastukset aloitetaan klo 10. Hinta 25 euroa, maksetaan käteisellä paikan päällä.
Ilmoittautumiset Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. 14.1.2024 mennessä.

Kokousaika: 14.12.2023

Lue pöytäkirja: pdfSML 22/2023 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Kokousaika: 9.11.2023

Lue pöytäkirja: pdfSML 21/2023 - Hallituksen kokouksen pöytäkirja

Österbottens Taxklubb / Pohjanmaan Mäyräkoirakerho järjestää SM-ajokokeen 11.11.2023 Pietarsaaressa, Merilän Leirikeskuksessa.

Lisätietoja: https://osterbottenstaxklubb.nettisivu.org/aktuellt-ajankohtaista/kalender-kalenteri/maaj-fm-sm-2023/

Suomen joukkueeseen valitaan 3 koirakkoa.
Ilmoittautumisten vastaanottaja ja SML:n valitsijamies: Rauno Koskinen
Ilmoittautumisaika päättyy: 10.12.2023