Suomen Kennelliiton jalostustieteellinen toimikunta (JTT) on kokouksessaan 7. toukokuuta 2013 muuttanut mäyräkoirien rotukohtaisia rekisteröintiohjetta rodusta toiseen siirtojen osalta:

"Muunnosten väliset siirrot ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. Karvanlaadun osalta muutos voidaan tehdä Kennelliiton toimistossa omistajan ilmoituksen mukaan kun koira on täyttänyt 9 kk. Koko määräytyy rinnanympärysmitan perusteella. Muutos suurempaan kokomuunnokseen voidaan tehdä koiralle, jonka todetaan jo vähintään 9 kk iässä kuuluvan suurempaan kokomuunnokseen kuin mihin se on rekisteröity. Muutos pienempään kokomuunnokseen voidaan tehdä vasta koiran täytettyä 15 kk."

Tämä rekisteriohjeen muutos tuli voimaan heti.

Värin ilmoittaminen mäyräkoirien rekisteröinnissä tulee pakolliseksi ensi vuoden alusta.

Sallitut värit on esitelty Mäyräkoiramme-lehden numerossa 2/2012: punainen, punainen tummin peitinkarvoin, punakeltainen, punainen ruskealla kirsulla, musta punaisin merkein, ruskea keltaisin merkein, mustalaikullinen, ruskealaikullinen, punalaikullinen ja brindle. Vain karkeakarvaisille sallitaan riistanvärinen (ja sen vivahteet tummariista ja punariista) ruskea riistanvärinen ja riistalaikullinen. Eksoottisemmat värit kuten cream ja valkokirjava eivät ole sallittuja FCI-maissa.

Rekisterikirjoihin on rekisterinumeron ja rotukoodin jälkeen yleensä merkitty värin kaksikirjaiminen lyhenne. Jalostustieteellinen toimikunta on kuitenkin kokouksessaan 28. elokuuta 2012 todennut, että \"lyhenne voidaan poistaa rekisterinumeron yhteydestä, jos tieto karvanlaadusta ja väristä näkyy jalostustietojärjestelmässä".