Mäyräkoiraliiton hallitus on hyväksynyt Mäyräkoirien jalostuksentavoiteohjelmissa 2017 - 2021 esitetyt muutokset pentulistaan liittyen,

jossa esitettiin ilmaista ilmoitusta pentueille, joiden molemmilla vanhemmilla on käyttökoetulos (koetulos on vähintään Suomen tai kansainvälisen muotovalion arvoon vaadittava koetulos tai koetulokset) eli käytännössä vähintään seuraavat:

- MEJÄ AVO3

- VAHI1

- MÄAJ3

- VERI3

- LUTD

- LUME1

- PIKA1

Mikäli tulos ei näy vielä KoiraNetissä tai tulos on ulkomainen, tulee tuloksista toimittaa kopio pentuvälittäjille, muutoin niitä ei hyväksytä.

Lisäksi listalle pääsevät jatkossa ilmaiseksi pentueet, joiden molemmat vanhemmat on selkäkuvattu.

Käytäntö astui voimaan 1.6.2016 alkaen.