SUOMEN MÄYRÄKOIRALIITTO SML - FINSKA TAXKLUBBEN FTK RY

SYYSLIITTOKOKOUS KUTSU

Kokousaika: Lauantai 21.2.2015 klo 12.00
Kokouspaikka: Normaalikoulu Kuokkamaantie 16, Tampere.
Valtakirjojen tarkastus klo 10.30 – 12.00
Syysliittokokous alkaa klo 12.00.

Esityslista:

1. Sääntömääräisessä Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n syysliittokokouksessa käsiteltävät asiat
Jäsenistön aloitteet:

2. Anu Hämäläisen aloite (pdfliite 1)

Hallituksen vastine Anu Hämäläisen aloitteeseen: Hallitus esittää, että SML säännöistä äänioikeuksia koskeva pykälä 19. pysyy ennallaan. SML säännöt löytyvät liiton kotisivuilta.

Perustelu: Kevätliittokokous 2014 toi voimakkaasti esille, että jäsenistö toivoo yhdistysvaltakirjojen säilymistä alueellisen tasapuolisuuden vuoksi. Hallituksen tavoite olisi saada enemmän henkilöjäseniä mukaan päättämään liiton asioista. Henkilövaltakirjojen määrän lisäys vähentäisi jäsenistön osallistumista liittokokouksiin.

3. Saara Kumpulainen ja Stina Selen aloite (pdfliite 2)

4. Pirjo Lampero ja Sari Hirvonen aloite (pdfliite 3)

Hallituksen vastine: Hallituksen esitys PEVISA aloitteisiin 4./Saara Kumpulainen ja Stina Selen ja 5./Pirjo Lampero ja Sari Hirvonen

Liitteen otsikko: PEVISA - Perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelma mäyräkoirat, vuosille 2015 – 2016 – hallituksen esitys (pdfliite 10)

5. Markku Varjosalo ja Else Sjöblad aloite (pdfliite 4)

Hallituksen vastine: Else Sjöbladin ja Markku Varjosalon aloite – Jalostuksen tavoiteohjelma 2014 -2018 (pdfliite 11)

6. Pirjo Lampero, Erica Lehtonen, Else Sjöbald, Taia Kiiskilä. Aloite jalostustoimikunnan asioihin liittyen (pdfliite 5)

Hallituksen vastine: Vastauksia aloitteen kysymyksiin (pdfliite 12)

7. Taia Kiiskilä aloite terveyskyselyn toteuttaminen mäyräkoirille (pdfliite 6)

Hallituksen vastine: Terveyskyselyn toteuttaminen. Uusi jalostustoimikunta on tutustunut SurveyPal -ohjelmistoon ja sen avulla toteutettiin terveyskysely loppuvuoden 2014 aikana.

8. Pauliina Pönkkä aloite (pdfliite 7)

Hallituksen vastine: Hallitus on jo aloittanut kesäkuussa 2014 kokouspöytäkirjojen julkaisemisen SML kotisivuilla. Hallitus jatkaa hyväksi todettua käytäntöä.

Hallitus ehdottaa, että kokouspäivämäärät ilmoitetaan ja kokouksen jälkeen tarkastetut / hyväksytyt pöytäkirjat julkaistaan kotisivuilla. Kaikki kokouksessa käsitellyt asiat käsitellään aloitteen tekijän nimellä. Mikäli aloite koskee yksityishenkilöä, tämän nimeä / tietoja ei julkaista. Tällä taataan läpinäkyvyys sille mitä asioita käsitellään hallituksen kokouksissa ja kenen / keiden toimesta asia / asiat ovat siellä tulleet esille. Mikäli hallitukselle tulee käsittelyyn henkilökohtaisia puoltoanomuksia kursseille ym. palkintoanomuksia ovat nämä asiat salassa pidettäviä.

9. Tai Kiiskilä aloite jäsenaloitteiden käsittelystä seuraavassa liittokokouksessa (pdfliite 8)

Hallituksen vastine: Kevätliittokokouksessa käsiteltävät asiat tulee toimittaa hallitukselle edellisen vuoden joulukuun loppuun mennessä ja syysliittokokouksen käsiteltävät asiat kesäkuun loppuun mennessä.

10. Kari Muje aloite. Mäyräkoirien Rotumestaruus Mejä-koesäännön muutos (pdfliite 9)

Hallituksen esitys: Ehdotus, että jätetään asia syysliittokokouksen päätettäväksi.

11. Hallituksen aloite. SML sääntömuutosehdotus

Hallituksen esitys: Pykälä 21. Ehdotetaan valittavaksi 2. tilintarkastajan sijasta 1. tilintarkastaja ja 1. toiminnantarkastaja.

12. Hallituksen aloite

Hallituksen esitys: Ennen 1.6.2013 otettujen selkäkuvien tuloslistaukset palautetaan Suomen Mäyräkoiraliitto SML - Finska Taxklubben FTK ry:n internetsivuille pyytämättä omistajien suostumusta.

Perustelut:

Kuvaustulosten julkaisun edellytyksenä on vuodesta 2000 lähtien ollut allekirjoitettu selkälausuntolomake, jossa tuloksen käyttöoikeus luovutetaan Suomen Mäyräkoiraliitolle.  Liitto on käyttänyt oikeuttaan julkaisemalla tulokset Mäyräkoiramme-lehdessä, vuosikirjoissa ja internetsivuilla.

Laki sananvapauden käytöstä joukkoviestimissä ei erottele eri julkaisumuotoja, eikä tiedon käyttöoikeuden luovutuksessa ole eritelty tai rajoitettu sitä, miten tietoja hyödynnetään tai julkaistaan.  Sähköisen viestinnän tietosuojalaki puolestaan toteaa yksiselitteisesti, että viesti ei ole luottamuksellinen, jos se on saatettu yleisesti vastaanotettavaksi. Kun tulokset ovat olleet SML:n eri välineissä julkisia jo 13 vuotta, niitä ei voi enää pitää luottamuksellisina ja uusia julkaisulupia vaativina.

Liitteet

Tulosta kokouskutsu: pdfSML syysliittokokous 2014 vahvistettu esityslista.pdf