Kennelnimellä tarkoitetaan nimeä, joka liitetään kasvattajan kaikkien kasvattien nimen eteen pentuja rekisteröitäessä. Kennelnimi ei ole pentueen rekisteröinnin ehto. Kennelnimeä haetaan Suomen Kennelliitosta, hakeminen on maksullista. Hakija toimittaa allekirjoitetun kirjallisen tai sähköisen kennelnimihakemuksen Suomen Kennelliittoon. Kennelliitto toimittaa tiedon saapuneista hakemuksista rotujärjestölle, joka käsittelee hakemuksen rotujärjestön puoltoa varten.

Lisätietoja kennelnimestä löydät Suomen Kennelliiton kotisivuilta:

Kennelliitto > Kasvatus ja terveys > Kennelnimet

Sieltä saat ladattua itsellesi viralliset lomakepohjat kennelnimianomuksesta ja kasvattajasitoumuksesta.

Rotujärjestön puolto

Seuraavien vaatimusten tulee täyttyä SML:n puollon saamiseksi:

• Hakijan tulee olla hyvämaineinen (ei eläinsuojelurikkomuksia, ei SKL:n määräämiä sanktioita).
  • Hakijan tulee olla SML:n jäsen anomusta jätettäessä
  • Hakijan tulee lähettää SML:lle vapaamuotoinen kertomus, jossa on kuvattu kasvatetut rodut, taustaa hakijasta sekä esittely kasvatustavoitteista. HUOM! Laita kertomukseen nimesi ja sähköpostiosoitteesi sekä tällä hetkellä omistamiesi mäyräkoirien viralliset nimet.

Lähetä kertomus postitse tai sähköpostitse (miel. liitetiedostona)

Jaana Helin
Keinukuja 2