Riihimäen Erämessuilla 7.-9.6.2024 palkitaan Vuoden Eräkoira. Suomen Mäyräkoiraliitolla on mahdollisuus esittää ehdokasta kyseiseen kilpailuun.

Kilpailuun osallistuva koira on lajinsa huippuyksilö, jolla on vahvaa näyttöä sekä saavutuksia rodunomaisissa käyttökokeissa. Lisäksi tämä koira voi myös olla ulkomuodollisesti jalo ja arvokas rodun edustaja. Lisäksi huomioidaan totta kai yksilön saavutukset käytännön käytössä tai muissa tilanteissa ihan tavallisessa arkielämässä.

Vuoden Eräkoiran valitsee esitettyjen ehdokkaiden joukosta Riihimäen Erämessujen valitsema kilpailutuomaristo. Suomen Mäyräkoiraliiton hallitus pyytääkin nyt esittämään kilpailuun ehdokkaita, jotka ovat monipuolisesti ansioituneita rodunomaisissa lajeissa ja kyseisillä yksilöillä on osoittaa myös näyttöä saavutuksistaan.

Ehdokkaasta tulee esittää seuraavat tiedot:
• Koiran virallinen nimi ja rekisterinumero
• Valionarvot
• Mahdolliset muut tittelit/mestaruudet
• Yleiskuvaus itse koirasta ja sen ominaisuuksista
• Muuta erityismainintaa, jota ko. koira ansaitsee
Koiran omistajan tulee olla Suomen Mäyräkoiraliiton jäsen.

Ehdotukset tulee toimittaa 10.4.2024 mennessä osoitteella

Hallitus pidättää itsellään oikeuden valita kilpailuun nimettävä ehdokas harkintansa mukaan, eikä valintapäätöksestä voi valittaa. Hallitus voi myös harkintansa mukaan päättää, ettei ehdokasta nimetä, ellei sopivaa ehdokasta löydy.