Suomen Kennelliiton Jalostustieteellisen toimikunnan päätös mäyräkoirien PEVISA-ohjelman jatkamisesta 2014

Suomen Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan, JTT:n, päätös 13.8.2013 (7/2013):
"Toimikunta hyväksyy, että mäyräkoirarotujen nykyisin voimassa olevien rotukohtaisten PEVISA-ohjelmien voimassaolo jatkuu 1.1.2014 - 31.12.2014.

Päätös on PEVISA-säännön vastainen, koska roduilla ei ole hyväksyttyä voimassaolevaa JTO:ta, joten päätös annetaan hallitukselle ja valtuustolle tiedoksi.

Rotujärjestöä muistutetaan siitä, että PEVISA-säännön mukaan rotujärjestön tulee tiedottaa jäsenistölleen hyväksytystä rotukohtaisesta PEVISA-ohjelmasta mahdollisimman nopeasti, tehokkaasti ja kattavasti.

Rotujärjestön on seurattava PEVISA-ohjelman vaikutusta ja rodun kehitystä päivittämällä JTO-ohjelma asianmukaisesti ja toimitettava uusi JTO-esitys jalostustieteelliselle toimikunnalle ennen seuraavan PEVISA-ohjelman vahvistamista.

Toimikunta pyytää rotujärjestöä toimittamaan rotujen uudet JTO-esitykset sekä esityksen PEVISA-ohjelman jatkosta 15.5.2014 mennessä."