Käyttöjalostus- ja Vuoden Mäyräkoirapalkintojen hakemista helpotetaan tarjoamalla sähköinen lomakemalli anomiseen. Lomake on excel-pohjainen. Lomakkeen ensimmäisellä välilehdellä on anomuskaavake. Toisella välilehdellä on malliksi täytetty anomus; mallisivulla oleva koira on aito ja tiedon näyttämiseen on saatu lupa. Seuraavilla välilehdillä on palkintoon liittyvät säännöt ja pistetaulukoita. Lopussa on ohjevälilehti, johon kerätään täyttämistä helpottavia vinkkejä. Ohjesivusto täydentyy tämän vuoden pioneerikokemusten myötä.
Syy lomakkeiden viivästymiseen oli pyrkimys tehdä lomakkeista nykyistä avustavampia ja käyttäjää tukevia. Tukeminen on toteutettu tänä vuonna pistelaskun aputaulukoiden sekä täytettyjen esimerkkien avulla. Näiden toivotaan antavan tuen vaikeiden kohtien täyttämisessä.

Anomuskaavakkeet löytyvät SML:n kotisivuilta Lomakkeet-sivulta tai suoraan osoitteella http://www.mayrakoiraliitto.fi/lomakkeet/. Lomakkeet on toteutettu excel 2010 –versiolla. Lomakkeisiin liittyviä kommentteja ja parannusehdotuksia voi välittää Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..