TIEDOTE 25.3.2023 Luolakoirien taipumuskokeista julkisuudessa leviävät videot

Luolakoirien taipumuskokeet ovat Suomen Kennelliiton hyväksymä virallinen koemuoto, jonka tarkoitus on jalostustyön suunnittelua varten selvittää koiran taipumukset ja sopivaisuus luolassa työskentelyyn. Koemuodolla on selkeät säännöt, joiden puitteissa kokeita järjestetään.

Suomen Mäyräkoiraliitto toimii läheisessä yhteistyössä jäsenyhdistystensä sekä muiden toimijoiden kanssa, jotka ovat joutuneet mediakohun kohteeksi 25.3.2023 julkisuuteen levinneiden videoiden vuoksi, selvittääkseen mitä mainituissa kokeissa on tapahtunut. Suomen Mäyräkoiraliito ei kommentoi asiaa ennen selvitystyön valmistumista.

Suomen Kennelliiton tiedote 25.3.2023

Suomen Mäyräkoiraliiton hallitus