Suomen Mäyräkoiraliiton hallitus anoi Kennelliitolta alkusyksystä jatkoaikaa voimassa olevalle Perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelmalleen eli PEVISA:lle. Tästä jatkoajasta tuli vahvistus lokakuussa, ja asiasta on tiedotettu jäsenistöä jo aiemmin. Koska voimassa oleva PEVISA vaatii tuekseen myös voimassa olevan jalostuksen tavoiteohjelman eli JTO:n, on Kennelliitto sääntöjensä mukaisesti jatkanut myös jalostuksen tavoiteohjelmien voimassaoloa 31.12.2022 asti.

Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan päätös:

Jalostustieteellisen toimikunnan päätös 14.12.2021 (11/2021):
Jalostustieteellinen toimikunta jatkaa mäyräkoirien JTO-ohjelman voimassaoloa 31.12.2022 asti. Rotujärjestön tulee toimittaa roduille uudet JTO- ja PEVISA-esitykset Kennelliiton määräämässä aikataulussa vuoden 2022 aikana.

Päätös annetaan tiedoksi Kennelliiton hallitukselle.