Onko koirasi geenitestattu? Mäyräkoiraliitto ryhtyy tallentamaan geenitestituloksia seuraavien sairauksien osalta:
- silmäsairaus PRA CRD / cord2
- osteogenesis imperfecta (OI) eli lasiluutauti
- kondrodystrofia (CDDY), joka altistaa välilevysairaudelle (IVDD)

Mikäli koirastasi on otettu aikaisemmin DNA-näyte, kannattaa tiedustella laboratoriosta, onko näyte edelleen tallessa ja onko siitä mahdollista ottaa lisätestejä.

Esimerkiksi Loboklinilla näytteitä säilytetään jopa 5 vuotta. Tiedot julkaistaan Mäykkynetissä, josta niitä voi kuka tahansa käydä katsomassa (www.maykkynet.fi). Urosten tulokset näkyvät myös jalostusuroslistalla, mikäli uros täyttää ehdot jalostusuroslistalle pääsemiseen. Jos koirastasi on otettu epävirallisia geenitestinäytteitä (näytettä ei ole ottanut eläinlääkäri tai virallinen näytteenottaja tunnistusmerkityltä koiralta), voit toimittaa niistäkin tiedot, mutta ne lisätään erilliselle listalle eikä tietoa tallenneta koiran kohdalle Mäykkynettiin. Lähetä tiedot jalostustoimikunnalle osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. . Mukaan testitulos (esim. kuva laboratoriovastauksesta) koiran nimi ja rekisterinumero sekä tieto siitä, että tulos on julkinen.