Suomen Saksanmetsästysterrierit ry, Suomen Kettuterrierit ry ja Suomen Mäyräkoiraliitto ry järjestävät luolakoirien taipumuskokeiden ylituomarikurssin 13.-14.4.2019 Vihdissä. Kurssin vetäjänä toimii Eero Suomus, varalla toimii Matti Hartikka.

Kurssi järjestetään, mikäli hyväksyttyjä hakijoita on vähintään 3. Kurssille otetaan enintään 10 kurssilaista.

Tuomarikoulutuksessa noudatetaan Kennelliiton ohjetta Palkinto- ja Ylituomareiden koulutus ja pätevöiminen sekä toimintaohjetta.

Kurssille osallistujan tulee täyttää LUT-sääntöjen mukaiset vaatimukset:

• harrastanut vähintään kolme (3) vuotta omalla koirallaan luolakoirien taipumuskokeita tai koiran tultua käyttövalioksi ollut muulla tavoin aktiivisesti mukana kokeissa
  • on suorittanut hyväksytysti luolakoirien taipumuskokeiden koetoimitsijakurssin
  • on ennen ylituomarikurssia suorittanut hyväksytysti vähintään kaksi (2) harjoitusarvostelua eri ylituomarille.
  • oltava toiminut kokeen ylitoimitsijana (=järjestänyt koko kokeen) vähintään kaksi (2) kertaa sekä toiminut kokeissa avustajana vähintään neljä (4) kertaa
  • oltava perehtynyt käytännön luolametsästykseen

Lisäksi kurssille osallistujan tulee täyttää seuraavat ehdot:

• oltava ennen ylituomarikurssin alkua täyttänyt 21 vaan ei 55 v.
  • oltava arvonantoa nauttiva henkilö, joka on erikoisen hyvin perehtynyt luolakoirien taipumuskokeisiin koemuotona sekä niihin osallistuviin eri luolakoirarotuihin sekä niiden ominaisuuksiin
  • oltava elämäntavoiltaan ja muilta ominaisuuksiltaan mm. henkisesti ja ruumiillisesti ylituomariksi sopiva
  • pystyttävä ainakin tyydyttävästi suorittamaan koetoimitsija- ja ylituomarikurssin johtamisen
  • täytettävä Kennelliiton valtuuston asettamat jäsenyysvaatimukset
  • ennen ylituomarikoulutuksen alkua oltava oman (luolakoirarotua harrastava) kerhon ehdotus koulutukseen ja kennelpiirin lausunto
  • oltava suoritettu riistanhoitomaksu ja metsästäjätutkinto

Hakijan tulee toimittaa vapaamuotoinen hakemus edellä mainittuine todistuksineen ja liitteineen sekä lisäksi:

• kopio ylituomarikurssi 1:n suorittamisesta / harjoitussuoritteista (sininen kortti)
  • harrastus cv, jossa kuvataan hakijan kokemus ja harrastetausta

Kurssimaksu 60€ (Ei sis. majoitus ja ruokailukuluja). Maksutiedot lähetetään hakijoille, jotka on hyväksytty kurssille.

Kirjalliset ilmoittautumiset täydellisine liitteineen 1.3.2019 mennessä Karoliina Viitamäelle sähköpostilla osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tiedustelut Eero Suomus puh. 0400 788 636 tai Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

LUT-ylituomarikollegio